Fakt.pl: „Ksiądz usunął grób mojej córki”

Portal informuje, że proboszcz działdowskiej parafii, mimo wniesionej opłaty, zlikwidował grób zmarłej 40 lat temu kobiety. Sprawą zajęła się miejscowa policja, przekazując ją do prokuratury – ta umorzyła postępowanie.

Nieopisany ból zafundował rodzinie proboszcz parafii administrujący jednym z cmentarzy w Działdowie (woj. warmińsko-mazurskie).

– Omal nie dostałam zawału serca, gdy przyjechałam na cmentarz w Działdowie w dzień Wszystkich Świętych, by pomodlić się na grobie mojej zmarłej tuż po urodzeniu córki Ewy. Tam, gdzie tydzień wcześniej stał pomnik mojej Ewuni, została jedynie zagrabiona ziemia. Nie było pomnika, krzyża, kwiatów, które zostawiłam, a krzyż leżał w krzakach pod płotem – mówi Halina Bońkowska.

Jak informuje Fakt.pl, ksiądz zarządzający cmentarzem kazał grabarzom zlikwidować grób, mimo że rok wcześniej rodzina zmarłej wniosła opłatę za miejsce, w którym spoczywa mała Ewa na kolejne 10 lat. Do tego rodzina bardzo dbała o ten grób i miejsce wokół.

– Poszłam do proboszcza wyjaśnić całą sprawę, a ten zbył mnie, wmawiając, że pewnie się pomyliłam i nakrzyczał, że nie wiem, gdzie jest grób mojej córki – wspomina pani Halina.

Rodzina zmarłej małej Ewy w miejscu, gdzie stał grób, do czasu wyjaśnienia sprawy postawiła krzyż, zapaliła znicze i złożyła kwiaty. Jednak ktoś, prawdopodobnie na polecenie księdza, wyrwał z ziemi krzyż i usunął znicze i kwiaty. Tak było kilka razy. Rodzina zawiadomiła policję, a ta po przeprowadzeniu czynności przekazała sprawę miejscowej prokuraturze.

Natomiast zarządzający cmentarzem Ksiądz Adam F., nie chciał rozmawiać z dziennikarzami na ten temat.

Odbudował grób ze środków parafii

– Ksiądz rzeczywiście usunął pomnik. Jednak sprawę umorzyliśmy, bowiem odbudował go z nowych materiałów za pieniądze parafii. Mimo to, ta pani wniosła zażalenie do sądu na postanowienie prokuratury, ponieważ grób został postawiony jej zdaniem nie w tym miejscu, co poprzedni (przesunięty o kilkanaście centymetrów). Czekamy teraz na decyzję sądu – poinformował zastępca prokuratora rejonowego, Krzysztof Tyburski.

[2014.01.03] NaszaMlawa.pl

Możliwość komentowania jest wyłączona.

